29 Ocak 2009 Perşembe

Motor yatakları tadilatı

Tayo-Mar'ın 14 HP Yanmar motorunun yataklarını 12 cm eninde 3 adet eğri üzerine geçme meşeden yaptık. Teknenin kruzu kurtarmadığından motoru bağlayan Kemik İbrahim 6 mm paslanmazdan (L) profilleri yatakların iç yanaklarına monte edip motoru bu L profillere bağladı. Tabii ki (L) profillerde enine 10mm paslanmaz cıvatalarla yataklara bağlandı.
Motor bakımı sırasında farkettik ki bu (L) lamaların özellikle arka taraftaki bağlantı cıvataları gevşemiş, motor sentesinden kaçmış ve layn bozulmuş. Motorun statik ağırlığı 105Kg'yu fazla fazla kaldıracak bu yapı çalışan motorda 500-600Kg güç bindikçe (L) profilleri ahşap yataklardan dışarı doğru açıyor. Bir başka deyişle motor, sadece yatay cıvatalar tarafından tutuluyor.
Tam bir denizci ve korsan dayanışması örneği ile geçen Pazar Cenk-Doruk ve Rıza İli usta, sonradan bize katılan Ateş ve Turhan korsanlarla elbirliği ile motoru caraskalla yerinden çıkartıp kamara içine koyduk. Motor sökülünce durumu daha net görüp fikir üretmeye başladık. Herkes kendince uygun ve masrafsız çözümler geliştirdi.Ama işin püf noktası motorun çalışırken ürettiği basınç / vuruntu ağırlığını cıvatalardan alıp sağlam yapılı yataklar üzerine almakta hem fikir olduk.Pazartesi günü motoru bağlayan Kemik Usta'da Tayo-Mar'a geldi ve Perşembe günü yerine monte edilmek üzere bir modifikasyona karar verdik.Kabaca resimleri aşağıya koyuyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder