Denize çıkmak isteyen, tekne sahibi olmak isteyenlerin bundan böyle ille de marina barınaklarda tutmaları gereken tekneler yerine trayler üzerinde nakledilebilen ve küçük mekanlarda koruma altına alınan teknelere yönelmeleri daha mantıklı olacaktır.
Sam Devlin de Dik&Yapıştır yöntemi ile inşa edilen yeni tasarımını sunuyor.
Çalışma planlarını satın aldım. Toplam kullanılan Marin Kontra sayısı 31 plaka kabaca 3.400TL
Toplam kullanılan epoksi miktarı 30 Gallon. 750TL.
Kendi emeğiniz ile teknenin maliyeti kabaca 10.000-14.000TL arasında olacaktır.
.---------------------------------------------------------------------
Her şeyden önce motor tekneleri gibi kolayca trayler ile çekilebilir, bir garaj veya herhangi bir özelliği olmayan korunaklı bir yere kanabilir olmalıydı. Dolayısıyla derin bir salma veya safra olmamalıydı. Önceleri oynar salma ile flört ettim ama hemen sonra karinada kısa çift salmada omurgada ufak bir topukta ve skegde karar kıldım. Omurga ve ikiz salmalar hızla gelip giden med cezir bölglerinde hem çok işe yarayacak, sığ sulara rahatlıkla girecek hem de tekne zemine düzgün basacaktı. Eğer klasik edebiyat fanı iseniz I.Dünya Savaşından önce yazılmış “Kumun Muamması” adında bir roman vardır. Hikâye Hollanda ve Almanya’nın Kuzey Batısında bulunan Friesian Adalarında geçer. Bu sular med cezirin yoğun olarak ana karakterin sığ sularda ve belli belirsiz kerteriz alınabilen kum dipli denizde troll çeken az su kesimli teknesi ile avlanırken oluşturulan senaryolar beni hep cezp etmiştir. Her halükârda Erskine Childer’in bu kitabı yıllarca kütüphanemde başköşeyi tutar.
“Litl Coot” a geri dönersek sonuç olarak omurga içinde kurşun safra konusunda karar verdim. Bulunduğum yerde tüccardan temizlenmiş ve 30Librelik kanvas torbalarda satılan kurşun epoksi ile rahatlıkla karıştırılabiliyor. Genel olarak ben öngördüğüm balas ağırlığının %75-85’ini önce tekneye koyarım. Suda duruşu, genel trimi, ve su hattına getirebilmek için ek balastı tekne su iken gerekirse eklerim.
Litl Coot’da da balastı ayarladıktan sonra iş motor grubuna geldi. Bu tasarım kendi boyu sınıfında %50–50 Motor sailer. 9,9HP Yamaha 4 silindir ve yüksek tilt konfigürasyonlu motor bu tekneye ideal olacaktı. Bu mükemmel, sesiz, yakıtı koklayan makina tekneye tam olarak uygun olacaktı. Ama burada bir problem çıktı. Pek çok yelken teknesinde omurga hattına bağlanan dümen nedeniyle motoru bir braketle omurga hattından kaçık bağlarız. Bu da tekne motor tarafına bayıldığında problem çıkartır Problemin çözümü çün bir kaç alternatif vardı. Motoru olabildiğince omurga hattına yakın bağlamak ki eninde sonunda kısa manevralarda dümenin bir tarafı pervane ile buluşabilir. Veya motoru dümenden oldukça uzağa bir noktaya bağlamak ki bu da hem ağırlık sorunu çıkartacak hem de yelken seyrinde çapariz verecektir. Sonuçta benim çözümüm “Litl Coot”da motoru omurga hattına bağlamak ve birbirine birer menteşe ile bağlanmış birlikte hareket eden çift dümen kullanmak oldu. Hem motor ağırlığı nedeni ile fazladan bir karşı denge problemini ortadan kaldırdık hem de çift dümenle teknenin bayıldığı tarafta ekstra bir yol tutuculuğu sağlamış olduk. Havuzda bu dümen sistemini kullanmak kolay olduğu kadar, içeride oturulduğunda da basit bir sabit makara donanımı ile kullanmak mümkün oldu. Bütün bu kolaylıklar aynı zamanda solo seyirde de her hareketin ve manevranın tek kisi tarafından yerine getirilmesini sağladı. Böylece yelken sistemlerinde de bütün mandar ve ıskotaları havuzluktan idare edecek şekilde tasarladık. Biraz da tembellikten dolayı sürekli açık olan mizena yelkeni gerek motor gerekse yelken seyrinde değişik rüzgar şiddetlerinde dümeni dengede tutmaya tekneyi seyirde rahatlatmaya yarıyor. Tabii demirde ve alargada da teknenin başını sürekli rüzgara tutmak gibi bir avantaj da sağlıyor.
Kolay donatılabilmesi adına ana direği güverte üzerine yerleştirilen bir tabernakl ile donattım. Mizenada dümenin ön tarafına monte edildiğinden “Litl Cood” bir Cat Ketch arma donanımına sahip oldu. Bu tarz armalar yelken alanını gerektiği zaman ve alanda koruyan, kontra değiştirirken zorluk çıkartmayan kolay kullanımlı armadır. Ana direk donatılırken tabernakl üzerinde yukarı kaldırılan direk demirin de bağlandığı bas mekanizma üzerinde bulunan bir makaradan geçirilen bai istralyanın gerilmesi ile yerine yerleştirilir ve bir pi mile tabernakla bağlanır. Kamara ön cephesinde bulunan yukarı yönde açılan pencere sıcak günlerde hem gölgede kalmayı sağlar hem de tekne içi havalandırmayı sağlar.
Sonuç olarak elimizde bir treyler özerine konabilecek, normal ölçülerde bir garajda tutulabilecek ölçülerde, içeriden ve dışarıdan kullanılabilen, kısa gecelemelerde 2 yetişkinin barınabileceği, motor veya yelken seyri yapılabilecek, Herhangi bir SUV araba arkasında çekilecek kadar hafif bir teknemiz ver. Öte taraftan sığ su çekeri ile diğer yelken teknelerinin giremeyecekleri sığ sularda dolaşabilen, tek başına bir ekibe ihtiyaç olmaksızın kullanılabilecek bir teknemiz var.
Amatör yapım plan bedeli 195 USD ve 24x36 cm ebadında 16 değişik açıklayıcı çizim içeriyor
Kolay donatılabilmesi adına ana direği güverte üzerine yerleştirilen bir tabernakl ile donattım. Mizenada dümenin ön tarafına monte edildiğinden “Litl Cood” bir Cat Ketch arma donanımına sahip oldu. Bu tarz armalar yelken alanını gerektiği zaman ve alanda koruyan, kontra değiştirirken zorluk çıkartmayan kolay kullanımlı armadır. Ana direk donatılırken tabernakl üzerinde yukarı kaldırılan direk demirin de bağlandığı bas mekanizma üzerinde bulunan bir makaradan geçirilen bai istralyanın gerilmesi ile yerine yerleştirilir ve bir pi mile tabernakla bağlanır. Kamara ön cephesinde bulunan yukarı yönde açılan pencere sıcak günlerde hem gölgede kalmayı sağlar hem de tekne içi havalandırmayı sağlar.
Sonuç olarak elimizde bir treyler özerine konabilecek, normal ölçülerde bir garajda tutulabilecek ölçülerde, içeriden ve dışarıdan kullanılabilen, kısa gecelemelerde 2 yetişkinin barınabileceği, motor veya yelken seyri yapılabilecek, Herhangi bir SUV araba arkasında çekilecek kadar hafif bir teknemiz ver. Öte taraftan sığ su çekeri ile diğer yelken teknelerinin giremeyecekleri sığ sularda dolaşabilen, tek başına bir ekibe ihtiyaç olmaksızın kullanılabilecek bir teknemiz var.
Amatör yapım plan bedeli 195 USD ve 24x36 cm ebadında 16 değişik açıklayıcı çizim içeriyor
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder