Planlarım arasında hemen 2 adet yeni akü almak vardı. Bir adet 60Ah motor için bir adet de 90Ah tenvirat için. Pazartesi sabahı aküler tekneye geldi. Marinada tanıdığım elektrikçilerden de bağlamalrı için rica ettim. Geldiler. Bağladılar. Motora bastık. Bir koku bir duman..... Aman demeye fırsat kalmadan motor kaportasını açtık ki alternatörden dumanlar ve koku etrafı sarmış. Elektrikçi arkadaşlar + ucunu söküp yarın lifte kadar böyle git biz gelip sökeriz keratayı dediler.
Ertesi sabah Özgür ve 2 yaşındaki oğlu Rüzgar, kayın biraderim Volkan'la birlikte lift ağzına gelip kızımı karaya alıverdik.
Denizde bakıldığında dümen palası ve su hattı ak sakallı dedeler misali uzuuun sakallara sahip görünüyordu. Karaya alınca düşündüğümden daha iyi çıktı.
Aynı gün yine Özgür ve Volkanla birlikte kaba karina temizliğini yaptık. Salmadaki macun tamirlerini tamamladık.Akşam saat 183o dan itibaren de Gezgin Korsanlar cümbür cemaat gelip bir kere de makinalarla ince temizliğe giriştiler. Adnan-Valo-Serpil- Ömer - Erdal ve Aydın Korsanlar teknenin karinasının tozunu attırdı.
Ertesi sabah erkenden Moravia Gn.Müdürü arkadaşım Mustafa Ekemen boyaları gönderdi. Getiren uygulama uzmanı nasıl yapacağımızı anlattı. Biz de boya öncesi astarımızı attık.
Bu arada alternatör de sökülüp bakıma gitti.
Havalar çok sıcak. Öğlen saatlerinde çalışmak mümkün değil.
Cuma öğlen saatlerine yakın Aydın Volkan la birlikte son kat zehirliyi attık. Bocurumda yapılacak işleri halletik. Ana direk siğillerini kontrol ettim. Rıza da kontrolde gelen alternatörü Erol 'la birlikte yerine taktı.
Tatlı su hortumunu emiş filitresine bağlayıp marşa bastık. Yine dumanlar yine o meş'um pis yanık kokusu.
1730 gibi yeniden + ucu iptal edilmiş alternatörle denizdeyiz.Gidip pontona bağlandık.
Özgür Erol Rıza alternatörü yeniden söktüler. Elle muayene, burunla muayene ...I ıh. Sonunda Erol lokma takımları ile girişti barsaklarına kadar dağıttı aleti. Kontrol ettiğinde diyot ve konjektör grubunun mevta olduğuna karar verdi.
Saat akşamın 2030 unda Rıza ile birlikte arabaya atlayıp Ümraniye'ye parça aramaya uçtular.
Gecenin 1130unda geri geldiğinde Erol "Bu akşam Murphy iş başındaydı. Ama hallettik. Yarın takar çalıştırırız" haberini verdi.
Ertesi gün Cumartesi bu sefer Ömer ve Erol Soylu Boylu Gemiler ziyaretinden sonra gelip external hale gelen alternatörü yerine bağlayıp 14HP Yanmar motorumun dikiş makinesi sesine beni kavuşturdular.
Gezgin Korsan dayanışması, yardımlaşması bçyle bir şey ...... Emek veren herkese teşekkür ediyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder