19 Nisan 2010 Pazartesi

Dün bir Korsanlık yaptık!!!!


GeKo Bank Dory suya iniş resmi seremonisini tantanalı ve şamatalı 2 Mayıs'ta Dragos Yelken Kulübünde saat 11.00'de yapacağız.

Dün Dory başında olanlar işi hemen hemen bitirmişlerdi. Benim malum radyo programım olduğundan tersaneye gidemedim. Ömer Korsan aradı durumu bildirdi.
Ben de resmi seremoni öncesinde Erol Şar Korsanın da dediği gibi bir "test drive" yapılmasının iyi olacağını söyledim. Eğer bir aksaklık varsa resmi suya iniş günü tatsızlık olsun istemedik. Utangaç

Velhasıl saat 12.00 gibi tersanede buluştuk. Ömer telefon edip Serhat Korsandan Dragos Yelken Kulübünden denize indirip indiremeyeceğimizi sormuş. Yüce gönüllü kulüp başkanı Hakan Ertung Korsan da olur vermiş.

Dory'mizi
yine Ömer Korsanın organizasyonu ile - Hakkını nasıl ödeyeceğiz bilemiyorum?- attık bir kamyonetin üzerine 2 araba ile Dragos'a gittik. Elbirliği ile kamyondan indirip Osmanlı'ya yaraşır bir eda ve hava, çocukların "Aaaa bak bak gemi" nidaları ile caddeden kulübe kadar yürüyerek götürdük. Kulüp kapısında da Serhat Korsan bir trayler getirdi.



Kulüp yöneticileri, antrenörleri, öğrenci velileri ve küçümen sporcularının şaşkın, inanmaz, şüpheli bakışları altında el birliği ile rampadan suya indirdik. Erol Şar kürekleri taktı ve şöyle bir kısa tur atıp yeniden iskeleye geldi. Ben de bindim ve 2 çifte kürek denemesi yaptık.

Sonrasında ikişerli guruplar halinde yelkenle uzun turlar da atıldı. Bugün hava sert sağnaklar yapmasına rağmen tekne falso vermedi.
Hatta köpek balığı avında bile ne kadar cevval ve kapasiteli bir balıkçı teknesi olduğunu gösterdi. Tongue

Serhat ve Hakan Ertung Korsanın olurları ile Dory'mizi Dragos Yelken Kulübü yemyeşil çimenlerine emanet edip tekrar "Tersaneye" döndük ve bu günü kutsayıp, kutladık.

Genel olarak dory'ler düz tabanlarından dolayı başlangıç stabilitesi az, biraz oynak teknelerdir. Kullananlar ve kullanacaklar hızla adapte oldular/ olacaklar. Üzerinde yol olduğunda stabil hale gelirler.
GeKo Bank Dory denize çok yakıştı. Özellikle de baş tarafta bulunan GeKo logosu ve borda da Hüsne Korsanın emeği ile yazılan web adresimiz ile.
Flok uygulaması sadece hafif havalar için geçerli olacak. Sert havada idaresi biraz güçleşiyor. Aslında Benim ilk projede önerdiğim floksuz arma doğru seçim.
Projeye göre yapmamıza rağmen 2 çifte kürekte araya bir oturak boşluk vermek gerektiğini gördük. 2 yatak 2 ıskarmoz daha eklenecek.
Dümen yekesi tadil edilecek. Fazla uzun. Kesilip extention uygulanacak.
Salma yukarı kalkıyor. Lastikle aşağı basılacak
Dümen yüzüyor. Aşağı basılacak bir tertibat konacak.

Kısacası GeKo Bank Dory projesi benim gözümden hem maliyet hem de performansı açısından hedefine ulaştı. İyi bir kürek -oldukça hızlı- orta karar bir yelken teknesi olduğunu fazlası ile ispat etti. Ama üçüncü şahısların ve diğer Korsanların yorumları çok daha önemli ve değerli olacak.
Aslında bu yazıyı benim değil kullananların yazması gerekirdi.Onların yorumları daha önemli.

Aydın Korsan'ın ve başkalarının çektiği videolarda göreceksiniz. Tekne trimini bulduğunda FIŞ-KI-RI-YOR.

2 MAYIS günü resmi suya iniş seremonisine bütün Gezgin Korsanlar ve meraklılar davetlidir.
Tüm fotoğraflar :
http://picasaweb.google.com/omerkircal/GEKOBANKDORY#5461531482199781154

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder